Naised relvajõududes on keerukas ja vastuoluline teema. Rääkides naistest kui osast legitimeeritud vägivalda ja surmavat jõudu kasutavast organisatsioonist läheb vastuollu sellega, mida me tavapäraselt seostame naiselikkusega ja ka naiseks olemisega. Läheb vastuollu sellega, mida nimetame normaalseks asjade seisuks, kus naistel ja meestel on erinevad rollid, erinevad sotsiaalsed normid, millele nad peavad vastama ja alluma. Seejuures, enamasti läänelikes ühiskondades, püüeldes naiste ja meeste võrdsuse poole ühiskonnas.
Svetana Aleksijevitš toob oma raamataus „Sõda ei ole naise nägu“ esile selle kui rängalt mõjus sõjas osalemine neile 800 000 naisele, kes liitusid Nõukogude armeega. Teaduskirjandus on pööranud rohkelt tähelepanu sellele, millised on naiste vigastused, nii füüsilised kui psüühilised, mida saadakse erinevatelt sõjalistelt missioonidelt. Arvukates artiklites arutatakse ka selle üle, kas naise koht ikka on relvajõududes, kas naised üksuses viivad alla moraali, kas nad viivad alla võitlusvõime? Me kohtame kriitilisi artikleid seksuaalsest väärkohtlemisest, mis langeb naistele osaks sõjaväes ja naistele kehtivast klaaslaest. Lisaks, Cynthia Enloe, üks suurepäraseid feministlikke uurijaid, toob kriitiliselt esile selle, kuidas naised on militariseerimise objektideks.
Kuid nendele asjaoludele vaatamata on naised suuremal või vähemal määral alati olnud osa relvajõududest. Kuidas on lood Eesti naistega Eesti Kaitseväes ja Kaitseliidus? Miks nad liituvad ja kuidas neil läheb?